bazilah abu hassan bazilah abu hassan: Terengganu and nekbat

Saturday, 4 August 2012

Terengganu and nekbat

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

See the title??
Ah-ha! Kenal kah dengan makhluk nekbat ini?? I don't know in other states but in Terengganu, nekbat is famous in bulan Ramadhan. Kiranya beliau ni edisi stok terhad la. Setahun sekali je. Nak kenal ke rupe chek nekbat ni macam mana? Rupa dia simple je. Takde warna warni macam crayon 48 batang tu.


I AM PROUDLY PRESENTING MISS NEKBAT

Haha. Nilah beliau. Asal-asal beliau kecut je. Lepas sira dengan air gula letak daun pandan,, beliau jadi kembang semangkuk! Walaupun dia nampak kosong bodoh macam tu je, rasa beliau sedap! Tapi! Kepada mereka yang mempunyai kencing manis, adalah tidak digalakkan untuk menelan beliau lebih 3 biji. Why?? Oh. Miss Nekbat is soooo sweet. macam anak gadis Terengganu.


Itu sajalah untuk hapdate kali ni. Takde apa pon nak dicerita,, tapi memang gatal nak menaip.
END.





P/S: sesapa yang tak sempat menjamah nekbat sebelum mati,, hilang satu nikmat hidup! XD
pic: credit to Google. Aku tak dan nak amik gambar makanan. Semua masuk perut dulu.





0 loves:

 
Copyright © . All Right Reserved by bazilah abu hassan