Thursday 6 December 2012

the-after-SPM-life

   بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

As salam.
Okeh. Eberi badi looks for work. Aku?? hmmph. Ndak perlu semua itu. Ndak perlu tengok klassifieds (aku tak tahu ejaan betul *hehe*) hari hari, bulat mana mana job vacancies. Ndak perlu nanya teman teman yang punya kenalan yang punya kedai. Ndak perlu merancang mahu bisnes atas talian. Puan Emak sudah punya tawaran kerja yang cukup menggetarkan naluri dan menusuk kalbu.

Check the list,, peeps~
  1. Baby sitting adik sendiri+ anak sedara yang sebaya. *my parents are so cool*
  2. Basuh pinggan mangkuk
  3. Jemur jemuran.
  4. Kemas rumah.
  5. Tolong mana yang patut dekat dapur. *semua benda patut ekcelli*

Apart from the list of work stated, aku dah buat list aku yang aku nak fulfill throughout tiga bulan ni. kekeke~
  1. Tengok semua RUNNING MAN yang aku miss.
  2. Tengok semua drama Korea sampai aku boleh fluent cakap Korea macam recite AlFatihah.
  3. Khatamkan AlQuran untuk tahun ni. *lagi 9 juzuk! mampu kah?*
  4. Dengar semua lagu lagu best untuk tahun ni. *bertambah tahi telingaa 5,6 kilo*
Yang nombor 3 dalam list aku je menampakkan aku seorang yang baik. kehkehkeh. Yang lain?? Harem. Tawaran kerja Puan Emak tu mandatori. Kau tak buat tak apa, tapi mampu ke kau nak tadah telinga dengar bebelan bisa beliau?? Mampu kah?? Haish. Aku memang tak mampu. Bebelannya tulus, telus dan tembus. Perghhh~

END.


p/s : life is ain't that bad. Yo'll grow throughout the tough process. 

No comments: