Tuesday 16 April 2013

Cukelat zaman budak dulu dulu!


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Assalamualaikum peeps.

Sejak bersara dari alam persekolahan ni, aku dah biasa menjelajah ke kedai runcit sebelah rumah. Well, bukan macam kedai runcit yang biasa tu. Ni kedai runcit yang kalau kau cari eskrem Wall's ke, Mat Kool ke, Magnum ke memang tak akan jumpa. Instead, kau akan jumpa eskrem yang kau tak pernah kenal kalau kau memang tak pernah masuk kampung. buihihi.

So, ni gambar yang dah lama snap. Bila browse phone cikai tuuuu baru perasan tak delete lagi. So, marilah tayang.


 Ni lolipop yang keras macam bata buat rumah tu. hekhek. Tapi zaman kekanak ribena dulu selalu la beli. Bila makan masa dah besar ni, tak terasa pon sedapnya. Cuma kenangan tu je yang seronok.


 Ni barang yang tak rare. Banyak je sekarang ni. Cuma aku rasa dulu lain la packaging dia. Ke aku terbayang je?


 Cokelat ni aku suka! Warna warni gittew. Kalau yang warna oren, hijau, kuning tu macam masam. Yang koko tu rasa coklat punya. Coklat murah lah yee. Padanlah dengan rege. Doploh sen.


 Ni ada dengan straw pendek tu. Cara makan, kau kena sedut. Dapat kawan yang memang suka menyetan, nanti dia tepuk sampai tersedak. Lepas tu tersedut benda ni sampai ke hidung. Rasanyaaaa, masammmm wooo.


Ni pun ada lagi rasanya. Choco stick kalau tak silap. Hoihhh. Kadang kadang tu kena yang dah lemau. Ehh, orang Ganu cool. Kita panggil liut a.k.a masuk angin. muahaha.


Zaman aku dulu ada jugak makan chewing gam yang balut dia tu kaler itam putih. Tak pon yang ada gambar teddy bear tuh. Yang glemer jugak chewing gam perisa buah buahan yang duduk dalam kotak tu. Lepas tu makan ringan yang warna merah, bulat bulat nipis tu. Haw Flakes namanya. Sedap jugak. Lepas tu, coklat susu yang betuk love love tu. Homeiii sunggoh. Sedap dan murah pulak tuuuu.

Okey. Tu je lah rasanya. Babai.

END. May ALLAH bless.

p/s : baru kenal Imam Muda Bosnia. Hensem habakkk hang! Mancung wa cakap luuu.





4 comments:

SRHAR said...

Yumm yumm. Sedapnya. Lama tak makan >__< . Susah nak dapat sekarang.

bazilah abu hassan said...

@Syeda Ehasz hikhik. kita duk kampung. selalu jugak makan. :D

Ainim Rashihah said...

dah takkan dapat kalo kat putrajaya ni ha

bazilah abu hassan said...

@Ainim Suju hekhek. kak ainim datang la sini. coti coti makan cukelat zaman dulu. ayuhhhh.