Wednesday 9 January 2013

Change!



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum peeps.

Hah! Aku dah tukar ghupe blog ni. Hajat di hati nak buat chantek chantek. Konon konon nak buat yang style dekat entry ada background, tajuk entry ada background, sidebar ada background, tajuk sidebar pon ada background. Semua ada background ah senang cakap. Nak letak border jugak. Konon rasa kemas ah. Lepas tu, aku jenguk la belog belog yang banyak tutorial semua tuh. Macam blog Lyssa Faizureen dengan Cik Nurfarah. Aku pon ikut la step by step yang diajor nye tuh. Lepas tuh preview. Hasil nya? Chantek laa. Tapi bukan macam yang aku nak. hahaha. Aku memang bangsa banyak cekadak. Dah la time cari background tuh, satu pon tak berkenan di hati. *hmmmph*. So, aku terpaksa gerakkan otak aku yang last digunakan masa jawab Biology Paper 3 SPM hari tuh untuk pikir macam mana nak lawakan belog aku yang ghupe macam reban ayam ni?

Tiba-tiba, datang la ilham daripada yang Maha Esa. Aku terasa nak try blogskin. So, pergi la bukak www.blogskin.com. Aku tengok,, semua comel comel. Masa tu dah rambang mata. Ada la dalam 15 design yang aku preview. Tapi semua sidebar duduk sebelah kiri. Aku nak sebelah kanan. Bila dah jumpa sidebar belah kanan, design pulak aku tak berkenan. Gila banyak cekadak aku kan? Ah, biar. Biar puas hati aku. Last last, aku buat keputusan tak nak guna blogskin. Kenapa? Sebab aku tak gheti nak mengeditnya kalau ada gadget aku nak tambah di kemudiaan hari. Kuang kuang kuang. Malu malu. Nampak sangat aku ni rabun IT. Rabun je okey? Boleh dibantu lagi. Belum buta. Rabun sahaja.

Laaaaast sekali, aku ambik je template yang blogger bagi. Hahaha. Nampak sangat aku ni bangsa pemalas. Lepas tu, tukar header baru sket. Aku nakkk sangattt header yang transparent. Godek godek tutorial lagi sekali. Jumpa. Buat. Preview. Hampeh. Terus aku rasa kuciwa tahap gila vavi. Lepas tuh, dah tak ada mood. Tapi, tetap godek godek lagi. Akhirnya, jadi la seperti sekarang ini. Untuk menyedapkan hati, aku siap tukar favicon yang cinonet tu. Lubang hidung aku laaaaagi besar tau. Background ni aku bajet vintage ah. Tiba tiba terasa ayu dengan template sekarang ini. awww. *sila muntah hijau*. Tapi, aku dah syukur la ni. Kalau dulu ghupe reban ayam, sekarang ni macam Mak Ayam kot? Eh, tetiba. hahaha. :D

END. May ALLAH bless.




3 comments:

syafiqahibrahim said...

bling !
aq bute it gop ea
ajor lha weii

bazilah abu hassan said...

nok ajo mende? aku main tang je. kah3.

syafiqahibrahim said...

blog mu nice dari aq
polka jew
ajor wak banner se