Monday 7 January 2013

PRAY FOR TERENGGANU

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

*entry ni aku gam dengan gam kanji.scroll down untuk latest entry*


Assalamualaikum peeps,

Huh. Tersentap jantung. Terhenti lamunan. Habis je AJL terus bukak Twitter. Eh, #PrayForTerengganu trending? Apakah? Rasa tak ada game bola. Then baca. Ya ALLAH! Amaran tsunami. Memang terkejut gila. Ada yang cakap jangkaan 7-9 Januari. Ya ALLAH, nauzubillahi min zalik. Jangan lah datang bencana ni. Speechless. Facebook, Twitter semua dah sibuk post pasal benda ni. Semua berdebar. Semua tak senang duduk. Aku pun sama. Dah hilang rasa nak melelapkan mata. Dah hilang rasa nak bergurau senda. Tengok-tengok twitter. Nah! Tengok la gambar gambar ni.


 Trending yang buat aku sentap. Nampak tuh? Tersirap darah kejap.



 Tu gambaran macam mana ribut tropika tu bergerak. Memang first and foremost, dia akan jejak Terengganu dulu. *berdebardebardebar*



Ni gmbar sekali dengan berita. Lebih kurang la dengan yang dekat atas.


Everything comes to mind. Aku rasa semua orang macam tu. Nak nak kalau yang macam aku ni, bukannya stok surau. Yelah, sembahyang tu sembahyang. But then, siapa kita nak tahu amalan tu diterima ke tidak? Tiba tiba terasa macam kerdilnya aku. Kalau la ditarik nyawa aku dalam sehari ni, amalan apa yang aku nak bawa nanti? Boleh ke aku jawab soalan Munkar Nakir? Kubur aku nanti luas ke sempit? Gelap ke terang? Panas ke sejuk? What left now is pray. So, doa la selagi mampu. ALLAH MAHA MENDENGAR. Doa la. Lepas doa tu, tawakal. Semoga Terengganu selamat daripada sebarang bencana.

END. May ALLAH bless.

p/s : baru tadi sibuk kempen cerita apa yang hebat pasal Terengganu. *istighfar* mana yang ada masa, solat hajat. Minta dijauhkan bala bencana. Amin.


3 comments:

Nadia Johari said...

Ya Allah semoga tiada apa2 yang dasyt berlaku..

bazilah abu hassan said...

Amin~

cydayf said...

insyaAllah, semoga semuanya baik-baik kan :D