Saturday 26 January 2013

The Young Explorer!

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum peeps.

Hah. Dah selalu sangat join segmen kannn. So hari ni nak sembang sembang kosong je. Apa kaitan tajuk dengan intro aku ni? Orang Terengganu cakap, dokk ssabit lasung! Means, takde kaitan langsung.

Jadi, marilah kita mengait supaya wujud kaitan itu. Menangis guling guling Cikgu BM aku baca ayat ni. :D . Hari tu kann aku pernak tepek gambar adik aku yang vongsu tu kenn. Ni pun gambar dia jugak. Gambar dia meng'explore' rumah sendiri.



Kalau tak pakai henpon canggih, begini lah hasil gambarnya. Tu lah si Explorer nya. Sedang menyepahkan periuk, bakul dan mangkuk yang disusun kemas oleh Puan Emak. Yang kaler hitam bulat tu, pan ye. Bukan tayar tuh. Tayar tak duduk dekat dapur. hihi.



I explore the fridge. It was cold. But worth it. I found a carrot. Yummm. Such a healthy food. Worth my explore.  - Muhammad Alif Ismail bin Abu Hassan, the young explorer. :D

Ya! Itulah kaitan entry dengan tajuk. Paham sudah? Nanti budak manja ni aku nak suruh shooting Dora the Explorer life action versi Melayu Terengganu. Boleh??

END. May ALLAH bless.

1 comment:

Nadia Johari said...

hehe..comelnyerr..dsyt siap pti ais diexplore